måndag 15 april 2013

SUPERHJÄLTE

Om du fick bestämma helt själv vad du skulle vara för superhjälte, vad skulle du då göra och vad skulle din kraft vara för någonting?

Jag skulle kunna berätta att jag skulle kunna kontrollera elementen. Jord, eld, vatten och luft. Att få vara superhjälte. Hur många har inte drömt om det, att kunna rädda världen och få klä sig i trikåer och mantlar. Om jag skulle säga att det var möjligt att vara en superhjälte vad skulle du säga då? 

Detta börjar ju låta som en bra film. Jag tror jag fortsätter här och berättar om något som hände mig för några dagar sedan.

Det var onsdag och jag hade varit i skolan hela dan och var helt slut i huvudet, så där som man alltid är när man kommer hem från skolan. Du vet hur det är.
Man känner hur hjärna bultar och hur kroppen bara vill lägga sig och dö. Och så vet man att det är skola i morgon också. Men det kunde inte jag tänka på efter som jag hade börjat titta på Heroes, den där serien med människor med krafter ut över det vanliga, eller som dem säger mutationer som kan förstöra mänskligheten. Skämtar dem eller det skulle ju vara hur coolt som helst. Egentligen tycker dom det innerst inne också tror jag.

Så jag satt mig och kolade på tre fyra kanske sju avsnitt, och efter det var jag helt död. Så, såhär i efter hand är jag glad att jag valde att sitta i sängen och titta på serien. För jag bokstavligen bara föl ihop i sängen av utmatning och tunga ögon. Men den natten hade jag den mest underliga döm jag någonsin haft och den verkade så verklig.

Jag var en av dem, en av dem där som bara fin i sagorna. Jag kunde kontrollera elementen men jag sprang inte runt i någon sån där "fin" dräkt men vad gör det. Jag hade ju SUPERKRAFTER......
Sen går det ju och lista ut av som hände i drömmen den var som i en riktig film fast jag kan ju inte påstå att jag gjorde några stor dåd.

Det kom fram en enorm myra ikläd en stor lila hatt och en lång svart rock och sa att det var någon som tagit hennes handväska, hennes lila handväska med kottar på. Så mitt stora uppdrag som alt snurrade runt var att hitta hennes handväska......

Drömmar kan vara underliga, roliga och väldigt vrickade. Men så fungerar våran hjärna.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar